אריאל מליק

אזכורים בתקשורת

אריאל מליק על פרדוקס ההיי טק והכלכלה החדשה

מה זה הכלכלה החדשה ? מדוע מתארים את ההיי טק כפרדוקס ? אריאל מליק מרחיב בטור מיוחד עבור גלובס. קריאה מהנה

נכתב על ידי – אריאל מליק

אריאל מליק
אריאל מליק על פרדוקס ההיי טק

בארה"ב מכנים את התחום הזה "פרדוקס ההיי טק והכלכלה החדשה". הזרמת מיליארדי דולרים לקרנות המתמחות בו ומנכל"ים של חברות מסתכלים בצורה קצת יותר רצינית לעבר הנושא. לעומת קיתונות של ביקורת שנשפכה על הנפקות ציבוריות לא בשלות של חברות הייטק בשלב מוקדם של חייהן, מה שפגע באותן חברות. תופעת הLBO   מקבלת משמעות חדשה בהיי טק עם עסקאות בשווי מיליארדי דולרים, רק בחברות הציבוריות. עסקאות כאלה טובות לכל הצדדים גם למשקיעים וגם לחברה.
לדעתו של אריאל מליק התחום צפוי לתקן עיוותים רבים הקיימים כיום בשוק ולסייע לחברות הנסחרות בשווי נמוך ולא ריאלי. אמנם הציבור צפוי להיפגע לאחר שרכש מניות רבות, אך לאחר שהשחקנים הגדולים ירכשו יוכל להגיע הציבור בגל שאחרי.

במאמר מרחיב אריאל מליק על הפסדים שנגרמים לציבור: "המפסיד העיקרי מעסקאות אלה הוא (כרגיל) הציבור הרחב שרכש מניות במחירי "חלום" ונאלץ למכור אותן כעת במחירי מציאות ואף פחות מכך. לפי נתונים אחרונים הושקעו החל מאמצע שנת 2000 סכום העולה על 15 מיליארד דולר בקרנות חדשות מסוג ה-LBO לטכנולוגיות. גם בהנחה שמרנית של מימון 1:1 (לרוב מדובר על שיעור של 1:2) מבנקים ומגורמים פיננסיים, הרי שמדובר בשוק כסף חדש המייצג סכום עתק של כ-30 מיליארד דולר, והוא מחפש השקעות ורכישות של טכנולוגיות חדשות, פרטיות וציבוריות"

  • אריאל מליק – איש עסקים ויזם.
    משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה מתמחה בשוק ההון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות