אריאל מליק

אזכורים בתקשורת

אריאל מליק

באוגנדה החלו לייצר אנרגיה מפסולת אנושית

במקומות רבים בעולם וגם אצלנו בישראל, מתלוננים אנשים רבים על יוקר המחיה, שמורכב בין היתר מחשבון החשמל והגז. השימוש בפחם לייצור חשמל לא רק יקר, אלא פוגע בסביבה באופן חמור. על רקע המחיר היקר, עולה כי רבים לא מודעים לכך שהם יכולים לקצץ בהוצאות, אם ישתמשו בפסולת לשם הפקת אנרגיה.

הובא על ידי אריאל מליק

פסולת אנושית יכולה להפוך לגז שבו ניתן להשתמש לבישול ולתאורה, וגם להפעלת גנרטורים לייצור חשמל. באוגנדה החלה התפיסה הזו לחלחל וכמה עשרות משפחות כבר החלו להמיר את הפסולת שלהן לאנרגיה. ואנג'ואה מולאקה הוא אחד האנשים שעבר להפיק אנרגיה בצורה הזו: "מדובר בגז, כמו כל גז אחר, והוא מספיק לבישול ולתאורה בבית".

אריאל מליק - חיסכון באנרגיה באוגנדה
אריאל מליק – חיסכון באנרגיה באוגנדה

באוגנדה נתקלים בבעיות הקשורות להמרה של הפסולת לאנרגיה, בעקבות חיידקים שונים שמקשים על התהליך, אבל באופן כללי ניתן לדבר על התהליך כעל הצלחה. כעת הדגש הוא על מודעות לנושא האנרגיה הנקייה בבתי הספר.

במשרד האנרגיה המקומי טענו: "בבתי הספר יש מקור גדול של פסולת שמקורה בבני האדם. אם נצא לפרויקט מהסוג הזה, נציל את היערות שלנו ונתרום לסביבה נקייה יותר". תכניות ניסיוניות שכאלה ייצאו לדרך בשני בתי ספר באוגנדה. לטענת משרד האנרגיה, הפרויקט בעל פוטנציאל גדול, אך חוסר המודעות וחוסר הרצון לשתף פעולה, עלולים להכשיל אותו.

איש העסקים והיזם אריאל מליק משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בשוק ההון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות