אריאל מליק

אזכורים בתקשורת

Ariel Malik

צפו: אריאל מליק מציג 5 אירועי מזג אוויר במזרח התיכון

סופות אבק: אזור המזרח התיכון, במיוחד מדינות כמו עיראק, איראן וסעודיה, חווה סופות אבק תכופות בשל האקלים הצחיח והמדברי שלו. סופות אלו, מאופיינות ברוחות חזקות הקולטות ומעבירות כמויות גדולות של אבק וחול, ומשכך מפחיתות את הראות ויוצרות תנאי חיים מסוכנים.

גלי חום: המזרח התיכון ידוע בקיץ הלוהט שלו, כאשר הטמפרטורות מזנקות לרוב לרמות קיצוניות. גלי חום הם תופעה שכיחה באזור, עם תקופות ממושכות של טמפרטורות גבוהות שעלולות להוות סיכונים בריאותיים, לפגוע בתשתיות ולהשפיע על חקלאות ובעלי חיים.

שיטפונות בזק: למרות שהמזרח התיכון צחיח ברובו, הוא חווה אירועי גשמים ספורדיים אך עזים שעלולים להוביל לשיטפונות. באזורים עם שטח טרשי ויכולת ספיגת מים נמוכה, כמו חלקים מאיראן וירדן, גשם שוטף פתאומי עלול לגרום לשיטפונות, פגיעה בתשתיות, עקירת קהילות וכתוצאה מכך לאובדן חיים.

סופות חול: סופות חול, הידועות גם בתור סופות אבק, נפוצות במזרח התיכון בשל נופיה המדבריים. סערות אלו מתרחשות כאשר רוחות חזקות מתרוממות ונושאות כמויות אדירות של חלקיקי חול ברחבי האזור. סופות חול עלולות לגרום לפגיעה בראות, לבעיות נשימה ולנזקים למבנים, לתשתיות ולחקלאות.

בצורת: המזרח התיכון נוטה לבצורות בשל משאבי המים המוגבלים שלו ודפוסי הגשמים המשתנים שלו. לבצורת עשויות להיות השפעות משמעותיות על החקלאות, זמינות המים והתנאים החברתיים-כלכליים הכוללים באזור. תקופות יובש ממושכות, יחד עם טמפרטורות גבוהות, עלולות להוביל למדבור ולהחמיר בעיות של מחסור במים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות