אריאל מליק

אזכורים בתקשורת

אריאל מליק

הפיתוח האמריקני שיהפוך פסולת מזון לאנרגיה נקייה

חברת הקמעונאות "קרוגר" מצאה פתרון יצירתי לשאריות המזון: היא תהפוך אותן לאנרגיה נקייה, תחסוך משמעותית בהוצאות ותתרום לאיכות הסביבה.

מאת: אריאל מליק

הטרנד הירוק מוביל לרעיונות ולפיתוחים חדשים בכל הנוגע לייצור אנרגיה, ובימים האחרונים נחשפה בארצות הברית מערכת שתהפוך שאריות מזון לאנרגיה נקייה. חברת הקמעונאות האמריקאית "קרוגר" חשפה את המערכת שחומר הגלם שלה הוא מזון שלא ניתן למכור או לתרום אותו. המטרה של החברה היא לסייע לאספקת האנרגיה בחנויות שלה. המערכת שייצרה החברה מעבירה את הפחמן המצוי בחומר אורגני למקור מתחדש של גז מתאן.

על פי התכנונים, יותר מ-55 אלף טון של פסולת מזון אורגנית יהפכו לאנרגיה מתחדשת מדי שנה (כ-150 טון ביום), והדבר יקזז יותר מ-20 אחוזים מהביקוש לאנרגיה בחנויות ובמפעלים של החברה. חשוב לציין את היתרון הנוסף בהמרת הפסולת לאנרגיה – צמצום איסוף הפסולת על ידי משאיות באזור בהיקף של למעלה מחצי מיליון קילומטרים בשנה.

אריאל מליק - הפיכת מזון לאנרגיה
אריאל מליק – הפיכת מזון לאנרגיה

"אנחנו מחויבים למצוא פתרונות לבזבוז המזון ולאנרגיה נקייה ומאמינים שמדובר בצעד משמעותי קדימה בתחום הזה", הבהיר נשיא החברה, רודני מקמולן. "השקעה בתחום האנרגיה הנקייה היא החלטה עסקית טובה של קרוגר, אבל חשובה מכך היא האפשרות לעזור לאיכות הסביבה".

מדו"ח שפורסם בשנה שעברה באמריקה, עולה כי לא פחות מ-40 אחוזים מהמזון בארצות הברית לא נאכל כלל. אין ספק כי הפיתוח החדשני של חברת "קרוגר" ינסה, ולו במעט, לסייע לנצל את הנתונים האלו לטובת הסביבה.

נכתב על ידי איש העסקים והיזם אריאל מליק, משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה ומומחה בשוק ההון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות